İNTERAKTİF DİJİTAL ÇÖZÜMLER SÖZLÜĞÜ/

SANAL GERÇEKLİK / VR NEDİR?

Sanal gerçeklik , bilgisayarlar tarafından simüle edilen ortamlara denir. Çoğu sanal gerçeklik ortamı bir bilgisayar ekranı yoluyla edinilen görsel tecrübelerden ibarettir. Bunun yanında bazı ortamlar duyma, hareket gibi başka duyulardan da yararlanır.

ARTTIRILMIŞ GERÇEKLİK / AR NEDİR?

Artırılmış gerçeklik gerçek dünyadaki çevrenin ve içindekilerin bilgisayar tarafından üretilen ses, görüntü, grafik ve GPS verileriyle zenginleştirilerek meydana getirilen canlı, doğrudan veya dolaylı fiziksel görünümüdür. Bu kavram kısaca gerçekliğin bilgisayar tarafından değiştirilmesi ve artırılmasıdır.

KARMA GERÇEKLİK NEDİR?

Fiziksel ve dijital nesnelerin bir arada ve etkileşim içinde olduğu, gerçek ve sanal ortamı harmanlayarak yepyeni bir gerçeklik sunan teknolojidir. Karma Gerçeklik ortamında kullanıcı, sanal ve gerçek ortam arasında eş zamanlı ve kusursuz bir şekilde hareket edebilmekte, sanal nesnelerle de etkileşime geçebilmektedir.

PHOTOBOOTH NEDİR?

Photobooth, son kullanıcının eğlence amacıyla etkileşime geçebileceği, içerikleri çeşitlendirilmiş ve 2-4 kullanıcıya kadar aynı anda kullanılabilecekleri çok amaçlı tasarlanmış bir fotoğraf kabinidir.

GAMIFICATION / OYUNLAŞTIRMA NEDİR?

Oyunlaştırma (Gamification), gerçek dünyaya oyun mekanikleri ve oyun etkileşimleri katma anlamına gelmektedir.

ADVERGAME NEDİR?

Bir marka, ürün ya da pazarlama mesajını oyun içine entegre ederek tanıtım ve reklam amaçlı tasarlanmış oyun türüdür. Marka bilinirliğini interaktif olarak arttırmaya çalışan oyunlar yardımıyla tüketicilerle pozitif bağ kurmak, akıllarda yer etmek amaçlanır.

İNTERAKTİF DENEYİM NEDİR?

Kullanıcı ya da tüketicinin katılımına ve müdahalesine izin verecek şekilde yapılandırılmış, etkileşim, iletişim, paylaşım olanağı sağlayan deneyim türüdür. Başlangıçtan bitişe kullanıcı odaklı bu deneyim modelinde kişiselleştirilmiş öğeler ve iki taraflı etkileşim hafızalarda yer eden sonuçlar yaratmaktadır.

ETKİNLİK YÖNETİMİ NEDİR?

Etkinliklerin projelendirme, bütçelendirme, tasarım, tedarik, planlama, operasyon, ölçme, değerlendirme ve raporlama adımlarını içeren, belirlenen hedefler doğrultusunda ve stratejik esaslara dayalı yönetilmesidir.

ETKİNLİK PAZARLAMASI NEDİR?

Hedef kitleye, marka ile doğrudan ve birebir iletişim kurma olanağı sağlayan, bir mal ve hizmetin sosyal aktiviteler aracılığıyla tanıtıldığı ve etkileşimi amaçlayan pazarlama türüdür.

DENEYİMSEL PAZARLAMA / DENEYİM PAZARLAMASI NEDİR?

Tüketiciye ürün ve deneyimi henüz satın almadan deneyimleme imkanı sunan, marka-tüketici ilişkisini eğlenceli ve hafızalara kazınan bir deneyim sunarak sağlamlaştırmaya odaklanan pazarlama faaliyetleridir.

SOSYAL MEDYA KURGUSU

Hedef kitleye daha hızlı bir şekilde ulaşmak ve sosyal medyadaki varlığı güçlendirmek ve kullanıcı ile olan etkileşimi arttırmaya yönelik pazarlama eforlar bütünüdür. Hedefleme ve ölçümleme adımlarına önem verilen kurgularda esas: etkileşim ve marka-kullanıcı bağını kuvvetlendirmektir.

DOKUNMATİK EKRAN NEDİR?

Elektronik cihazların parmak veya özel kalemler aracılığıyla dokunularak kontrol edilmesine olanak sağlayan, birçok kullanım alanı bulunan bir görüntü sistemidir.

ROBOT TOP NEDİR?

iOS, Android ve Windows cihazlarıyla kontrol edilebilen, tenis topu büyüklüğünde bir tasarıma sahip, dünyanın ilk programlanabilen topudur. Akıllı telefon ya da tablete dokunarak, sağa sola hareket ettirerek ve sallayarak kontrol edilebilen robot toplar, eşsiz bir deneyim sağlamaktadır.

KİNECT NEDİR?

Microsoft’un Xbox 360, Xbox One ve Windows için geliştirdiği, oyuncuların kontrolör olarak kendi vücutlarını kullanmasına olanak sağlayan sistemdir. Fiziksel bir oyun kumandasına olan ihtiyacı ortadan kaldıran Kinect, kullanıcının oyun ortamına tamamen entegre olmasını sağlamaktadır.

SAMSUNG GEAR VR NEDİR?

Samsung tarafından geliştirilen, sanal gerçeklik teknolojisini uygun fiyata deneyimlemeye olanak sağlayan mobil bir sanal gerçeklik ekipmanıdır.

CARDBOARD NEDİR?

Google tarafından geliştirilen ve akıllı telefonlar ile kullanılan bir sanal gerçeklik platformudur. Kartondan üretimi oldukça kolay ve maliyeti düşük olan Cardboard ile Sanal Gerçekliğe olan ilgiyi arttırmak, geliştirici ve kullanıcıları teşvik etmek amaçlanmaktadır.

360 VİDEO PRODÜKSİYON NEDİR?

İzleyiciyi zaman, mekan ya da bir etkinliğin içine sürükleyen, bakış açısının değişebilmesi sayesinde interaktif bir deneyime dönüşen ve 360 derece videolarla dijital hikaye anlatım sürecidir. 360 derece videoların içinde sağa sola, öne arkaya harekete ek olarak yakınlaşma/uzaklaşma eylemleri gerçekleştirmek ve bu sayede aksiyonun kalbinde hissetmek mümkündür.

HTC VIVE NEDİR?

HTC ve Valve ortaklığıyla geliştirilen, oda ölçekli takip teknolojisine sahip, kullanıcıya 3 boyutlu uzay ortamında hareket olanağı tanıyan bir sanal gerçeklik ekipmanıdır. Çeşitli kontrolörler sayesinde çevre ile etkileşime geçilebilmekte ve birincil kişi olarak deneyim yaşanabilmektedir.

OCULUS RIFT NEDİR?

2012’de bir Kickstarter projesi olarak serüvenine başlayan ve Facebook tarafından 2014 yılında satın alınan bir sanal gerçeklik ekipmanıdır. Kullanıcıya sanal dünyadaki nesnelerle etkileşime geçebilme olanağı sunan Oculus Rift, son teknoloji takip ve kontrolör özellikleri ile “orada bulunma hissi”ni kullanıcıya kusursuz bir şekilde yaşatmaktadır.

KULLANICI TESTİ NEDİR?

Bir ürün ya da prototip için belirlenen görev ya da görevleri, kullanıcıların gerçekleştirmesini temel alan araştırmalardır.

MÜŞTERİ DENEYİMİ NEDİR?

İnsan-marka ilişkisindeki tüm etkileşimleri ve hatta tekrarı mümkün olamayabilecek beklenmedik durumları dahi kapsayan deneyimler bütünüdür.

İNOVASYON NEDİR?

Yeni veya iyileştirilmiş bir ürün, hizmet, süreç, pazarlama veya üretim yöntemi, iş modeli gibi alanlarda yeni bir organizasyonel yöntemin uygulanmasıdır. Yenileşme ile beraber ticari fayda getirisi önemli bir ölçüttür.

SIKÇA SORULAN SORULAR/

PORTFÖYÜNÜZDEKİ TÜM PROJELERİ SİZ Mİ YAPIYORSUNUZ YOKSA TEDARİK Mİ EDİYORSUNUZ?

Codemodeon yazılım tabanlı olarak faaliyet gösteren bir interaktif oyun ve proje stüdyosu. İçerde kendi tasarım, yazılım ve etkinlik ekibimiz var. Yapılan oyunların tasarım ve yazılım süreçleri dahil olmak üzere tüm aşamalarını kendimiz hazırlıyor ve sahaya çıkarıyoruz.

OYUNLARDA MARKA ALANI DIŞINDA DEĞİŞİKLİK YAPABİLİYOR MUSUNUZ?

Standart marka alanımız dışında da değişim yapabilmekteyiz. Fakat tasarım ve yazılım ekibimizin ekstra efor harcamasını gerektiren bir süreç olduğu için projenin hazırlanma süresi uzayacak ve standart tekliflere göre bir fark oluşacaktır.

SADECE DİJİTAL OYUN MU TEMİN EDİYORSUNUZ?

Anahtar teslim bir hizmet anlayışımız var. İstediğiniz oyunu markanıza özel olarak hazırlıyor, oyuna uygun standı markanızla giydiriyor ve teknik personellerimizin gözetiminde sahaya çıkarıyoruz. Etkinliğe geldiğinizde her şeyiyle hazır bulacağınız projemizi, etkinlik bitiminde alandan götürüyoruz.

ANAHTAR TESLİM HİZMET ÇERÇEVESİNDE İLERLEMEK ZORUNLU MU?

Zorunlu değil. Bazen markalar bütçe kısıtlarından ötürü kendi anlaşmalı oldukları ajanslar/firmalar aracılığı ile lojistik, personel konaklama – ulaşım gibi hizmetleri çözümleyebiliyorlar. Projede herhangi bir aksama olmaması adına anahtar teslim hizmet sağlamayı tercih ediyoruz.

1 GÜNDE KAÇ KATILIMCIYA ERİŞEBİLİYORSUNUZ?

Bir kişilik bir oyunun konumlandırılmasında günlük bazda ortalama 200 kişiye ulaşıyoruz. Çoklu oyun konumlandırmak ya da iki kişilik oyunları konumlandırmak daha fazla kişiye erişmemizi sağlıyor. Aynı zamanda photobooth projelerimiz ile günlük olarak 500 kişiye kadar ulaşma fırsatımız oluyor.

KATILIMCI DATASI TOPLAMAK MÜMKÜN MÜ?

Tabii ki de. Her etkinliğimizde oyun başlamadan önce katılımcıların kayıtlarını alıyoruz. Kayıt sırasında katılımcılardan; isim, soyisim, (marka tarafından talep edilirse) telefon ve e-mail gibi genel bilgileri alıyoruz ve katılım şartlarını kabul ettiklerine dair bir muvafakatname imzalatıyoruz. Bu datalar isteğinize bağlı olarak gün sonunda ya da etkinlik bitiminde markaya rapor olarak iletiliyor.

ETKİNLİKTE HEDİYE DAĞITMAK İSTİYORUZ? YARIŞMA GİBİ BİR KURGU YAPABİLİYOR MUYUZ?

Tüm oyunlarımızda puan kurgusu bulunuyor. Oyunun içeriğine bağlı olarak “en kısa sürede oyunu bitirme” ya da “en yüksek puanı kazanma” gibi yarışma dinamikleri mevcut. Katılımcıların skorları dijital ortamda toplanıyor ve gün sonunda teslim ediliyor. Tüm katılımcılar arasında sıralama yaparak en yüksek skoru elde edenlere ödül verilmesini sağlayabiliyoruz.

DAHA ÖNCESİNDE BAŞKA BİR TEDARİKÇi İLE ÇALIŞTIK AMA SORUN YAŞADIK. SİZİN ÜRÜNLERİNİZ FARKI NEDİR?

Tasarım ekibinin yanısıra bilgisayar ve yazılım mühendislerinden oluşan deneyimli bir kadromuz var. 2013 yılından beri ivmeyle büyüyen firmamızın birlikte çalıştığı markalar da yaptığımız işin kalitesini tescillemektedir.

SADECE MARKALARLA MI ÇALIŞIYORSUNUZ?

Markalar, etkinlik ajansları, reklam ajansları, iletişim ajansları gibi farklı kategorideki müşterilerimize çözüm ortaklığı yapıyoruz.

OYUNLARI SATIN ALABİLİYOR MUYUZ?

Oyunlarımızı kullanım haklarıyla birlikte markaya özel olarak senelik ya da daha uzun vadeli “lisanslama” kapsamında markaya teslim ediyoruz.

OYUNCULARA ÜCRET KARŞILIĞINDA OYNATMAK ÜZERE OYUNLARINIZI SATIN ALMAK İSTESEM?

Oyunlarımızı satın alarak, kitlelerin olduğu alanlarda ücret karşılığında deneyimletilmesi iş modelimizde yok ne yazık ki. B2B iş modelimiz doğrultusunda çalıştığımız markalar ve ajanslar, projelerimizi pazarlama aktivitelerinde reklam ve tanıtım amaçlı konumlandırabilirler.

CODEMODEON NASIL TELAFFUZ EDİLİYOR?

“Code” – “Mode” – “On” olmak üzere 3 kelimeden oluşan markamızı “Kod-Mod-On” şeklinde telaffuz etmenizi rica ediyoruz 🙂

PORTFÖYÜNÜZDEKİ PROJELER YERİNE ÖZEL/SIFIRDAN BİR PROJE YAPIYOR MUSUNUZ?

Evet. Markadan gelen özel talepler üzerine yepyeni bir proje tasarlayabiliyoruz.

PROJELERİNİZİN SOSYAL MEDYA İLE BAĞLANTISI VAR MI, İÇERİK PAYLAŞMA İMKANI VAR MI?

Evet. Tüm ürünlerimiz sosyal medya ile entegre edilebilmektedir, markanızın Facebook sayfasına bir tab uygulaması hazırlayarak, etkinlik sırasında çekilen fotoğrafları burada paylaşabiliyoruz.

FACEBOOK TAB UYGULAMASINA GİREN KATILIMCILAR KENDİ FOTOĞRAFLARINI KOLAYCA BULABİLİR Mİ?

Katılımcılara etkinlik sonunda bir katılımcı numarası veriyoruz. Bu numara ile Facebook tab uygulamasındaki arama kutucuğuna numaralarını fotoğraflarına girerek kolayca erişebiliyorlar.

EKİPMAN KİRALAMA HİZMETİ VERİYOR MUSUNUZ? PC, OCULUS VB. DONANIMLAR İÇİN SİZDEN DESTEK ALABİLİR MİYİZ?

Ekipman kiralama hizmetimiz yok maalesef. Sadece ürünlerimiz ve projelerimiz kapsamında gerekli olan tüm donanım, yazılım ve etkinlik hizmetlerini sağlıyoruz.